اخبار

معاون شورای علوم تحقیقات خبرداد: تأسیس شهر هوشمند در استان بوشهر

معاون شورای علوم تحقیقات خبرداد:  تأسیس شهر هوشمند در استان بوشهر
معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از تاسیس شهر هوشمند در استان بوشهر خبر داد. ​

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، مصطفی کاظمی در  خصوص تاسیس شهر هوشمند در بوشهر گفت: در راستای توسعه مناطق ویژه علم، فناوری و نوآوری و بر اساس ارزیابی هایی  که از پنج منطقه ویژه منتخب دارای مجوز توسط شورای عالی عتف صورت پذیرفته است ،شهر بوشهر به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی اجرای پروژه شهر هوشمند است.

 کاظمی در خصوص اهمیت انتخاب شهر بوشهر گفت: شهر بوشهر دارای پتانسیل های ذاتی متعددی است که هریک به تنهایی می توانند فرصت های منحصر به فردی را برای توسعه فناوری در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به ویژگیهای استان بوشهر افزود: علاوه بر وجود ذخایر عظیم نفت و گاز،صنایع پتروشیمی، صنعت انرژی هسته ای،صنعت سیمان، صنعت شناورسازی،صنایع تجهیزات و تاسیسات دریایی و سکوها ی نفت و گاز و صنایع شیلات،منطقه ویژه اقتصادی تجاری و صنعتی بوشهر این استان دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که با اهتمام استاندار محترم استان جناب اقای دکتر سالاری در دست توسعه و بهره برداری کارامد است و همین امر امکان اجرایی کردن مولفه های شهر هوشمند در منطقه الگوی شهر بوشهر را میسر می سازد.

به گفته وی، همچنین نرخ رشد بالای بهره گیری از فناوری اطلاعات توسط مردم بوشهر در جهت تسریع این پروژه بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف در ادامه ضمن بیان اهمیت و اهداف  ایجاد شهر هوشمند افزود: بهبود کیفیت زندگی با استفاده از اطلاعات و فناوری شهری و بهبود کارایی خدمات و برآوردن نیازهای ساکنان؛امکان تعامل مستقیم با جامعه و زیر ساخت شهر و نظارت بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقا کیفیت، عملکرد و تعامل خدمات شهری، کاهش هزینه ها، مصرف بهینه منابع و بهبودتعاملات بین شهروندان و دولت از مزایای این اقدام می شود. 

وی بهبود جریان مدیریت شهر و فراهم آوری امکان پاسخ لحظه ای را از اهداف اصلی ایجاد شهر هوشمند دانست. الگوی شهر هوشمند در بافت تاریخی شهر بوشهر بصورت آزمایشی اجرایی خواهد شد.

 

۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۱
تعداد بازدید : ۳,۶۴۳