اخبار

دکتر ابویی در جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری: تا اسفند لیست اصلاحات اساسنامه سازمان عامل تهیه شود

دکتر ابویی در جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری: تا اسفند لیست اصلاحات اساسنامه سازمان عامل تهیه شود
دومین روز از نشست هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. در این جلسه، گزارش عملکرد مناطق ویژه 5 گانه و برخی پیشنهادات به منظور اصلاح اساسنامه سازمان عامل این مناطق مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دومین روز از نشست هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری برگزار شد. دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف نیز در این جلسه حضور داشت.

در ابتدای جلسه، دکتر ابویی ضمن اشاره به لزوم تهیه و ارسال گزارش عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری به مجلس شورای اسلامی، گفت: تنها 4 ماه فرصت داریم تا برنامه استراتژیک سازمان عامل مناطق ویژه را نیز ارائه کنیم.  او همچنین گفت: برای این موضوع نیازمند دسترسی به گزارش عملکرد هر یک از مناطق هستیم و بنابراین تنها به تعیین روش شناسی تهیه گزارش ها اکتفا خواهیم کرد.

سپس، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون جلسه روز قبل این نشست هم اندیشی گفت: روز گذشته با مشارکت همکاران در وزارت راه و شهرسازی، بحث هایی پیرامون تعریف مرزبندی جغرافیایی، کانون های اصلی و پهنه های جغرافیایی داشتیم و امروز نیز گزارش عملکرد استان ها را در زمینه پیشرفت مناطق ویژه علم و فناوری خواهیم شنید. کاظمی در ادامه به برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان سازمان های عامل در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور اشاره کرد و افزود: به زودی دوره هایی 3 ترمه برای آموزش کارشناسان سازمان های عامل برگزار خواهد شد تا با موضوعات خاص مناطق ویژه آشنا شوند و در پیشبرد اهداف سازمان خود موفق تر عمل کنند.

در ادامه، هر یک از استان های آذربایجان شرقی، یزد، اصفهان، بوشهر وخراسان رضوی به ارائه گزارش عملکرد خود در طی سه ماهه اخیر پرداختند.

دستور دوم این جلسه، بررسی مشکلات مناطق ویژه علم و فناوری در رابطه با اساسنامه سازمان عامل بود. دکتر ابویی در مورد نقش کمیته راهبری و تفویض اختیار شورای عالی عتف به این کمیته برای ایجاد تغییر در اساسنامه سازمان عامل مناطق ویژه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: همه ما متوجه هستیم که مشکلات در زمینه اجرای اساسنامه فراوان است. لذا خواهشمندیم به صورت مجزا مشکلات خود را مطرح کنید تا در کمیته راهبری که در اواخر بهمن ماه تشکیل جلسه خواهد داد، مورد بررسی قرار گیرد و اصلاحات مورد نظر اجرایی شوند. او گفت: مناطق ویژه علم و فناوری تا اوایل اسفندماه به صورت تفکیک شده مشکلات اجرایی و تجربه های خود ارائه دهند تا دبیرخانه نیز آن ها را در دسترس کمیته راهبری مناطق ویژه علم و فناوری قرار دهد.

همچنین، خلاصه نقشه راهی که توسط دبیرخانه شورای عالی عتف برای ستاد مناطق ویژه علم و فناوری تهیه شده بود نیز در اختیار نمایندگان و مدیران مناطق استان ها قرار گرفت. مهندس مصطفی کاظمی در این باره گفت: چنانچه در مورد هر یک از حوزه های فرهنگسازی و اطلاع رسانی، راه اندازی و توسعه مناطق ویژه، مشارکت با ذینفعان، تامین منابع، مطالعات پژوهشی و اجرا و پیاده سازی امکان مشارکت  دارید، دریغ نکنید. او افزود: برای پختگی کار نیازمند تجربه های عملی شما هستیم.

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۵۸
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۱۶۵