اخبار

در نشست چهارم هم اندیشی ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف مطرح شد: دبیرخانه باید وظایف قانونی خود را به صورت فعال تر دنبال کند

در نشست چهارم هم اندیشی ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف مطرح شد: دبیرخانه باید وظایف قانونی خود را به صورت فعال تر دنبال کند
چهارمین نشست هم اندیشی ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. این جلسه با حضور معاون اجرایی دبیرخانه، دبیران ستادها و مدیر امور ستادهای دبیرخانه برگزار شد. در این جلسه، موضوعاتی پیرامون چگونگی هماهنگی فعالیت های دبیرخانه با محورهای ابلاغ شده در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، هفته پژوهش و برنامه ریزی های مربوط به آن، ضرورت تولید محتوای مصرفی ستادها برای کمیسیون های تخصصی و حضور فعال ستادها در فعالیت های دبیرخانه بحث و گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، چهارمین نشست هم اندیشی ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد. در ابتدای این جلسه، مهندس مصطفی کاظمی، معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف، ضمن تاکید بر لزوم فعالیت بیش از پیش دبیرخانه و اجزای آن در حوزه هایی که به موجب قانون به عهده آن گذاشته شده است، گفت: دبیرخانه نباید منتظر دستور باشد، بلکه باید وظایف خود را به صورت فعال دنبال کند. او ادامه داد: البته این به معنای ورود به حوزه وظایف سایر نهادها نیست، بلکه به این معناست که در حوزه هایی که مطابق قانون و آئین نامه ها تکلیف شورای عالی عتف هستند، فعال تر عمل کرده و وظایف خود را انجام دهیم.

کاظمی به ضرورت تولید محتوای مصرفی ستادها برای کمیسیون های تخصصی اشاره کرد و گفت: ستادها از طریق این محتوا می توانند به کمیسیون ها برای دست یابی به اهداف خود کمک کنند و باید بر نقش تولیدکنندگی محتوا در درون ستادها تاکید داشته باشیم.

در ادامه جلسه، مهندس کاظمی با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی و 4 محور تعیین شده از سوی ایشان گفت: کارگروه های شورای عالی عتف باید وظایف شورا را در ذیل این 4 محور بازنگری کنند تا وظایف شورای عالی عتف و بخش های مختلف آن نیز در راستای سیاست گذاری های کلان کشور باشد.

در پایان جلسه هم اندیشی ستادها دبیرخانه شورای عالی عتف، در خصوص هفته پژوهش و اقدامات پیشنهادی ستادها بحث و تبادل نظر شد. بنابر این بحث ها، مقرر شد تا دبیران ستادها تا جلسه آتی نشست هم اندیشی ستادها، لیست کارگاه ها و نشست های خود را مشخص کنند تا دبیرخانه بتواند برنامه ریزی زمانی و مکانی لازم را در این زمینه انجام دهد. در این راستا برخی چالش های اجرایی ستادها نیز مطرح شد و در این زمینه ها تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

گفتنی است، جلسات هم اندیشی ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف، زین پس هر دو هفته یکبار در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۰۸:۴۴
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۱۶,۲۵۹