اخبار

استانداری بوشهر از طرح آمایش سرزمین مناطق ویژه علم و فناوری حمایت همه جانبه می کند

استانداری بوشهر از طرح آمایش سرزمین مناطق ویژه علم و فناوری حمایت همه جانبه می کند
در پی سفر هیأتی از دبیرخانه شورای عالی عتف به استان بوشهر، استاندار حمایت همه جانبه خود را از اقدامات دبیرخانه شورای عالی عتف و ستاد مناطق ویژه و آمایش سرزمین این دبیرخانه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در پی سفر دکتر محمد ابویی اردکان، قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت همراه به استان بوشهر در خصوص بازدید و پیگیری وضعیت منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس در این استان، صبح روز چهارشنبه جلسه ای با حضور استاندار بوشهر، دکتر مصطفی سالاری و معاونان وی برگزار شد. در این جلسه، هیئت اعزامی از دبیرخانه شورای عالی عتف، ضمن ارائه گزارش هایی پیرامون فعالیت های دبیرخانه شورا در زمینه آئین نامه مناطق ویژه علم و فناوری و آمایش سرزمین و مصوبات جلسه شورای عالی عتف و جلسات هم اندیشی در دبیرخانه، رویکردهای این دبیرخانه را تبیین کرد.

دکتر سالاری، استاندار بوشهر، از اقدامات دبیرخانه استقبال کرد و گفت: آمایش سرزمین با برنامه توسعه استان همخوانی دارد و بنابراین استانداری بوشهر از این اقدامات به طور همه جانبه حمایت خواهد کرد. او در ادامه گفت: چنانچه اقدامات صورت گرفته به نفع توسعه صنعتی و شهری استان باشد و مردم بوشهر نیز از این توسعه منتفع گردند، می توانیم بگوییم که از تجربه های پیشین استفاده شده است. او تاکید کرد: ذی نفع بودن مردم بومی استان موضوعی بسیار مهم است و باید حتما در ملاحظات و اقدامات صورت گرفته در استان لحاظ گردد.

در ادامه دکتر محمد ابویی اردکان قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف گفت: با هدف بهرهمندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از فناوری نوین و اجرای طرحهای دانش بنیان، منطقه ویژه علم و فناوری در  5 منطقه از جمله استان بوشهر تصویب شد.

 محمد ابویی اردکان افزود: استان بوشهر با داشتن ذخائر مهم و عظیم نفت وگاز، دریا و خشکی دارای قابلیت‌های مهمی است که میتوان از این ظرفیت در بخش علم و فناوری بهره جست.

 وی با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر جز 5 منطقه تصویب شده در کشور است افزود: اجرای طرحهای فناوری و نوآور و بهرهمندی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از فناوری نوین از اهداف ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری است.

 قائم مقام دبیرکل شورای عالی عتف  با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر داری ظرفیتهای ذاتی برای توسعه فناوری است تصریح کرد: استان بوشهر به سبب موقعیت خاص جغرافیای و داشتن ذخائر و ظرفیتهای گوناگون از موقعیت ویژه‌ای برای توسعه طرحهای علم و فناوری برخوردار است.

در ادامه روز اول این سفر، هیأت اعزامی از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با شرکت در جلسه هم اندیشی فرصت های فناوری محور پیشرو در حوزه جلبک های دریایی که با مشارکت برخی ارگان و نهادهای ملی و استانی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه خلیج فارس، پارک علم و فناوری خلیج فارس، استانداری بوشهر، منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پژوهشکده میگوی کشور و بنیاد نخبگان استان بوشهر برگزار شد، شرکت کردند.

پس از شرکت در این جلسه هم اندیشی، دکتر محمد ابویی اردکان و هیأت همراه او، به ترتیب از برج بندر و دریانوردی فناوری اطلاعات و ارتباطات (خوشه دریایی و زیستی اتصالات هوشمند)، شرکت صدرا، فعال در زمینه سکوسازی و کشتی سازی، و ایستگاه خرما (خوشه فناوری کشاورزی) استان بوشهر بازدید کرده و در جریان توانمندی های استان در زمینه های مذکور قرار گرفتند.

انتهای پیام

۲۵ مهر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۵۰۲