اخبار

نماینده منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی: توسعه ربع رشیدی در راه است

نماینده منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی: توسعه ربع رشیدی در راه است
دکتر علی جهانگیری، نماینده منطقه ویژه علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف گفتگو کرد. او در این گفتگو به روند سازمان دهی اولیه و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری استان آذریابجان شرقی و هم اندیشی سایر مناطق برای توسعه هر چه بیشتر این مناطق اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جهانگیری نماینده منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی (ربع رشیدی) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی عتف به تشریح عملکرد این استان در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری پرداخت.

دکترجهانگیری در خصوص اقدامات استان آذربایجان شرقی در پیشبرد اهداف مناطق ویژه علم وفناوری اظهار داشت: باهمکاری دستگاه­ های اجرایی استان و بخش خصوصی و همکاری خوب و شایسته دبیرخانه شورای عالی عتف، توانسته ایم در استان ساختار سازمانی اولیه برای شکل­ گیری و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری تعریف کنیم و نیروهای کارشناسی در بیشتر بخش ها نیز جذب و در حال فعالیت هستند.

وی همچنین از تدوین و اجرای برنامه های ایجاد و توسعه منطقه ویژه  علم و فناوری آذربایجان­شرقی (‌ربع رشیدی) یاد کرد و افزود: تفاهم­ نامه های لازم با مسئولین کانون­ ها و پهنه­ ها تدوین  و آماده شده است و عملیات اجرایی مورد نیاز براساس زمانبندی تعیین شده، مشخص و اجرا می شود.

جهانگیری در خصوص نشست های هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری و نتایج آنها گفت: در جلسه هم اندیشی به میزبانی یزد مقرر شد هر استان به روی یکی از موضوعات تعیین شده از سوی دبیرخانه شورای عالی عتف در خصوص این مناطق کار کند که کار به روی مشوق های شرکت های مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری به مشهد واگذار شد.

وی افزود: اما می بایست همه استانها فایل اولیه ای را آماده کرده به استانهای دیگر جهت دریافت نظراتشان ارسال می کردند که جمع بندی نهایی از میان مطالب ارسالی در نشست بعدی ارائه شود. طبق برنامه این فایل ها در نشست هم اندیشی تبریز ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت و نظرات استانها به روی آن اعمال شد.

نماینده منطقه ویژه علم وفناوری آذربایجان شرقی در مورد قوانین و آیین نامه های پیشنهادی در خصوص مشوق ها بیان داشت: نمایندگان استان ها  با توجه به توانمندی ها و مشکلات استانهایشان  از زوایای مختلف مطالبی را در خصوص مشوق های مالی و غیر مالی شرکت های مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری مطرح کردند که این  مشوق ها بی شک برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان و مناطق ویژه علم و فناوری لازم است و تلاش خواهیم کرد مطالب در اسرع وقت جمع بندی شده تا هرچه سریعتر بتوانیم یک یا دو ماده قانونی مناسب این مناطق را در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بگنجانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احکام پیشنهادی ازسوی استان خراسان رضوی به عنوان پیشنهادهای اولیه نشانگر تلاش و زحمات قابل تقدیر از جانب این استان بود اما بی شک نیاز به جمع بندی و انسجام بیشتری در این مطالب است زیرا از نظر انسجام هنوز مطالب آماده ارائه برای برنامه ششم نیست و می بایست پیشنهادهای دیگر استانها  نیز جمع بندی و در قالب یک یا دو ماده آماده ارائه شود.

انتهای پیام

 

۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ۰۸:۲۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۷,۲۷۶