اخبار

مشوق‌های مالی و غیرمالی اعطایی شرکت‌های مستقردر مناطق ویژه علم و فناوری بررسی شد.

مشوق‌های مالی و غیرمالی اعطایی شرکت‌های مستقردر مناطق ویژه علم و فناوری بررسی شد.
در کارگروه هم اندیشی استان‌های دارای مجوزمناطق ویژه علم و فناوری مشوق‌های مالی و غیرمالی اعطایی شرکت‌های مستقردر این مناطق بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، در راستای بررسی قوانین و آیین‌نامه‌های پیشنهادی در خصوص مشوق‌های مالی و غیرمالی اعطایی به شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری از سوی نماینده استان خراسان رضوی، جلسه هم‌اندیشی نمایندگان استان‌های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی عتف برگزار شد.

در این جلسه دکتر ملک‌زاده نماینده منطقه ویژه علم و فناوری خراسان رضوی قوانین و آیین نامه‌های پیشنهادی این استان را در خصوص مشوق‌های مناطق ویژه علم و فناوری در سه فصل پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، پیشنهاد قانون سرمایه‌گذاری خارجی و قانون و مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی در مناطق ویژه علم و فناوری ارائه کرد.

اعضای حاضر در جلسه پس از ارائه به بحث و تبادل نظر در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.یکی از موارد که مورد بحث، تاکید نمایندگان بر عدم تدوین قانون جدید در این خصوص و استفاده از قوانین موجود با تغییرات لازم بود.

دکتر ناظمی دبیر ستاد مناطق ویژه علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی عتف با اشاره به اینکه دوران استفاده از قانون عقلایی به پایان رسیده و امروزه قانون تکمیلی است که کارایی دارد افزود: پیگیری وتمرکز به روی سه‌گانه پیشنهادی خراسان رضوی می‌تواند ما را سریعتر به اهداف مورد نظرمان برساند.

در این جلسه همچنین اعضاء در خصوص موانع قانونی در ثبت و مسیرشکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ضمانت‌های اجرایی در قوانین شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب سرمایه گذار در مناطق ویژه علم و فناوری بحث و گفتگو کردند.

در ادامه اعضا ضمن اشاره به بازنویسی ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به بررسی احکام پیشنهادی فصل علم و فناوری برنامه ششم  در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری از سوی این کارگروه پرداختند و پیشنهادهای خود را بیان کردند.

در این جلسه همچنین نماینده استان یزد پیشنهادات این استان را در خصوص مشوق‌های لازم در مناطق ویژه علم و فناوری اعم از مشوق‌های لازم جهت جذب قابلیت‌های مورد نیاز در تبدیل منطقه به هاب بین‌المللی جهت واردات و صادرات فناوری کالا و خدمات تولیدی در منطقه و ایجاد مشوق‌های لازم بر صنایع پاک و سبز با ارزش افزوده بالا در منطقه ویژه علم و فناوری ارائه کرد.

 انتهای پیام

 

 

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۷
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف |
تعداد بازدید : ۴,۶۱۸