اخبار

بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، در این بازدید یک روزه، آقایان دکتر علی خیرالدین، مهدی پاکزاد، بهنام طالبی و آرش رزمی با ظرفیت‌ها و توانمندی های مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و برخی شرکت های وابسته به پارک در بیرون مجتمع آشنا شدند.

مشاور وزیر در امور علمی تحقیقاتی و فناوری ضمن بازدید از پارک به ماموریت گرا بودن پارک ها تاکید کردند و گفتند پارک ها باید به این سوال که ماموریت اصلی شما چیست؟ بتوانند پاسخ شفاف داشته باشند. وی به آمایش فناوری مبتنی بر آمایش سرزمین تاکید کردند و گفتند ما باید سند فناوری استان را داشته باشیم که در آن نقاط قوت، ضعف‌، فرصت‌ها و تهدیدات مشخص باشد. ایشان با اشاره به اهمیت فناوری گفتند ما در تلاشیم تا هفته فناوری را برگزار کنیم. این به معنی کم اهمیت جلوه دادن پژوهش نیست بلکه به دلیل اهمیت بالای فناوری در جهان کنونی لازم است که مجزا از پژوهش بدان پرداخته شود. در واقع ما باید تلاش کنیم گفتمان فناوری را راه بیاندازیم.

همچنین دکتر پاکزاد معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف به بکارگیری ظرفیت ها و پتانسیل های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در راستای اهداف منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تاکید کردند. ایشان گفتند: استفاده از تمامی ظرفیت های استان و همراستا کردن توانمندی های استان از اهداف اصلی مناطق ویژه علم و فناوری است و پارک های علم و فناوری ظرفیت های بالایی دارند که می توانند هم افزایی ایجاد کنند.

دکترعبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری نیز با اشاره به زیرساخت های موجود در پارک به معرفی توانمندی های پارک پرداختند و هیات بازدید کننده را در بازدید از تعدادی شرکت و واحدهای فناوری مستقر در پارک همراهی کردند و به معرفی آنان پرداختند.

در این بازدید، از چندین محصول از جمله دستگاه آی برش که برای برش دقیق فلزات کاربرد دارد و دستگاه ضدعفونی کننده محیط رونمایی شد. 

۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۲,۴۱۴