اخبار

ششمین جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور در استان اصفهان برگزار شد.

ششمین جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور در استان اصفهان برگزار شد.
ششمین جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور در استان اصفهان با حضور دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف)، استاندارهای اصفهان و یزد و مسئولین استانهای خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بوشهر روز چهارشنبه مورخ 4/5/96 در محل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، ششمین جلسه هم اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور روز چهارشنبه مورخ 4/5/96 در محل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان تشکیل شد.

ششمین جلسه هم­اندیشی با حضور دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف)، استاندارهای اصفهان و یزد، مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی عتف، نمایندگان دستگاههای اجرایی ذیربط، نمایندگان استانهای دارای مجوز منطقه ویژه علم و فناوری از استانهای آذربایجان شرقی، خراسان رضوی،اصفهان، یزد و بوشهر تشکیل گردید.

استاندار اصفهان در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان از توانمندیها و ظرفیتهای استان در حوزه فرهنگ، هنر و صنعت سخن به میان آورد و افزود علم و فناوری باید محور توسعه باشد تا بتوانیم از علم، ثروت ایجاد کنیم.

استاندار یزد ضمن اشاره به ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو و اظهار خرسندی از آن در خصوص اهمیت تفکر سیستمی و همسو نگر در استان و جلوگیری از اعمال مدیریت جزیره­ای نکاتی را عنوان فرمودند.

دبیرکل شورای عالی عتف هم به تبیین مفهوم منطقه ویژه علم و فناوری پرداختند، دکتر احمدی افزود در موضوع منطقه ویژه هدف خرید زمین و طراحی ساختار موازی نیست بلکه هدف همگرا کردن و یکپارچه کردن مجموعه ها به منظور خلق ارزش افزوده می­باشد. ایشان خاطر نشان کردند مناطق ویژه بایستی بتوانند ارتباط استانی و بین­المللی قوی داشته باشند و در راستای توانمند سازی و ایجاد شهر هوشمند تلاش کنند.

گزارش فعالیتهای مناطق ویژه علم و فناوری، پروژه­های در حال انجام مناطق ویژه و گزارشی از فعالیتهای بین­المللی دبیرخانه شورا با موسسات بین­المللی همچون سازمان صنعتی ملل متحد (UNIDO)، موسسه فناوری اتریش(AIT) و ... در این هم­اندیشی ارائه گردید.  

۹ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۰۳
تعداد بازدید : ۶,۳۳۵