اخبار

کارگاه شهرهای هوشمند برگزار شد

کارگاه شهرهای هوشمند برگزار شد
کارگاه شهرهای هوشمند در تاریخ 5 تا 8 تیرماه 1396 توسط دپارتمان انرژی موسسه فناوری اتریش برای گروه اعزامی از منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر و تعدادی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید.

کارگاه شهرهای هوشمند در تاریخ 5 تا 8 تیرماه 1396 توسط دپارتمان انرژی موسسه فناوری اتریش برای گروه اعزامی از منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر و تعدادی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار گردید. هدف اصلی کارگاه، ارائه دیدی جامع از تغییرات انرژی پایدار، نوسازی زیرساخت­ها، سیاست­های برنامه ­ریزی شهری، راه­کارها و فناوری مربوطه به عنوان بخشی از چارچوب کلی شهرهای هوشمند بود. از دیگر اهداف این کارگاه این بود که شرکت­ کنندگان پس از برگزاری قادر باشند ظرفیت­های بالقوه شهرهای هوشمند در مراکز خود را در آینده شناسایی و تقویت نمایند و در نتیجه آن، فرآیند تصمیم گیری برای توسعه شهری در ایران بهبود یابد. در برنامه ­ریزی این کارگاه­، توجه­ ای خاص معطوف به دانش، نوآوری و فناوری شده بود.

هم ­اکنون، مناطق ویژه در پنج استان کشور شامل خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، بوشهر، اصفهان و یزد تاسیس شده ­اند. همه این مناطق در فاز آزمایشی خود، با هدفی بزرگ  هستند تا راه­کارها و ایده ­های شهرهای هوشمند در آنها ایجاد شوند. این نواحی برنامه­ های جامع توسعه ناحیه ­ای هستند که با هدف استفاده از قابلیت­های احتمالی منطقه­، میزبانِ ایجادِ گروه­های صنعتی مختلف با فناوری پیشرفته باشند. یکی از اهداف این برنامه ترویج مفاهیم شهر هوشمند از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی بوده و هدف بعدی پیاده سازی مدل شهرهای هوشمند در یک منطقه آزمایشی در شهر بوشهر است.

۲۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۴
تعداد بازدید : ۶,۸۲۴